onsdag 6 maj 2009

Coffins

Det känns som att de här dagarna har både gått väldigt snabbt och väldigt långsamt. Haha. Jag kan inte riktigt bestämma mig.. Aja.
Idag har det hänt skitmycket känns det som. Först var jag på begravinggudstjänst i Barnarp. Fick hjälpa till att fixa bårtäcket (täcket som en del väljer att ha över kistan) och blommorna och så. Det gick bra, lugnt och så, det var inget stort sällskap liksom. Och sen åkte vi till Skogskyrkogården och fixade lite. Jag fick se krematoriet och den stora ugnen och hur det ser ut där kistorna åker in. Uuuh. Scary. Sen fick jag se kylrummet där folk som ska begravas eller kremeras förvaras. Det var väldigt intressant tycker jag (:
Efter det åkte vi till kontoret och jag hjälpe till med olika saker. Höhö. Och sen blev det Skogskyrkogården igen med en annan kista och kylrummet igen. Haha.
Det blev verkligen åka av idag. Så det har gått snabbt och det känns skönt och det är mycket roligare att vara ute och fixa än att sitta på kontoret har jag märkt nu. På kontoret somnar jag bara. Haha.
Imon blir det begravning igen. Två tror jag om jag får följa med på den andra. Fint.

Nu sitter jag bara här och väntar på att Pierre ska komma hem. Han jobbar över för att fixa ett tak u.u öööh. Men extra pengar är alltid extra pengar. Höhö.

Peace Out!

2 kommentarer:

Anton sa...

jag har också varit vid ugnen där man kremerar folk och i kylrummet :D mysigt ställe!

Emma S. sa...

totally sick.